Strona główna

Nowośći

  • object(stdClass)#54 (15) { ["id"]=> string(3) "869" ["id_cat"]=> string(1) "1" ["lang"]=> string(2) "pl" ["stamp"]=> string(23) "556311e30be8b1289276124" ["title"]=> string(69) "czerwiec w specjalnej cenie na 250-lecie Teatru Publicznego w Polsce!" ["admission"]=> string(0) "" ["content"]=> string(883) "

    Na ostatni miesiąc tego sezonu teatralnego przygotowaliśmy wyjątkową propozycję dla wszystkich teatromanów! Bilet normalny (jeden) na czerwcowe spektakle kosztuje tylko 25 złotych ( bilet ulgowy 20 złotych). To nasza oferta na rocznicę 250-lecia Teatru Publicznego w Polsce. 

    Proponujemy sztuki: "Dziwka z Ohio", "Wojna nie ma w sobie nic z kobiety", "Złoty Smok" oraz "Czerwone nosy" i "20 minut z aniołem", dla których będzie to pożegnanie z tytułem. 

    To ostatnia okazja, aby przed wakacyjną przerwą nacieszyć się kulturalnymi doznaniami na najwyższym poziomie.

    Do zobaczenia przy 1 Maja 4. 

    " ["img"]=> string(35) "userfiles/news/1432556003_thumb.jpg" ["meta_title"]=> string(0) "" ["meta_keywords"]=> string(0) "" ["meta_description"]=> string(0) "" ["date_add"]=> string(19) "2015-05-25 14:12:00" ["author"]=> string(2) "18" ["pub"]=> string(1) "1" ["url"]=> NULL }
  • object(stdClass)#53 (15) { ["id"]=> string(3) "867" ["id_cat"]=> string(1) "1" ["lang"]=> string(2) "pl" ["stamp"]=> string(22) "5562ffe7862a8177985439" ["title"]=> string(51) ""Czerwone Nosy" - pożegnanie z tytułem!" ["admission"]=> string(0) "" ["content"]=> string(3139) "

    Na Scenę Dużą powracają "Czerwone Nosy". To niestety ostatnie 6 spektakli i pożegnamy tytuł. Zatem to już ostatnia okazja, aby poddać się naszej śmiechoterapii. 

    Śmiechoterapia to obecnie jedna z popularniejszych metod leczenia wielu chorób. A w XIV wieku…? Zdaniem autora, prekursorem tej metody była trupa klaunów pana Boga pod wodzą zakonnika Flote. W czasach wielkiej europejskiej zarazy, kiedy żadne lekarstwa, modły i zabobony nie pomagały, postanowili leczyć śmiechem. Skutecznie? Przekonajcie się na własnej skórze i oceńcie montypythonowskie poczucie humoru dyrektora i reżysera spektaklu Janusza Kijowskiego. Zapraszamy chorych i zdrowych. Każdy wyjdzie z Teatru Jaracza z zakwasami od śmiechu. Rezerwujcie bilety, bo terapia w takiej cenie to… śmiech na sali. 

    Recenzje:

    1. Marcin Wójcik, koziolkuj.pl

    2. Marta Malinowska, czytacielka.blogspot.com

    Gramy: 12-14, 18-20 czerwca, godz. 19:00, Scena Duża.

    Przypominamy, że bilety normalne na czerwcowe spektakle kosztują tylko 25 złotych - na 250-lecie Teatru Publicznego w Polsce.

    Do zobaczenia przy 1 Maja 4!

    " ["img"]=> string(35) "userfiles/news/1432551399_thumb.jpg" ["meta_title"]=> string(0) "" ["meta_keywords"]=> string(0) "" ["meta_description"]=> string(0) "" ["date_add"]=> string(19) "2015-05-25 12:52:00" ["author"]=> string(2) "18" ["pub"]=> string(1) "1" ["url"]=> NULL }
  • object(stdClass)#66 (15) { ["id"]=> string(3) "857" ["id_cat"]=> string(1) "1" ["lang"]=> string(2) "pl" ["stamp"]=> string(22) "5534af9a6da47551656130" ["title"]=> string(77) ""Dziwka z Ohio" - spektakl o miłości, marzeniach i przemijaniu..." ["admission"]=> string(0) "" ["content"]=> string(5245) "

    "Dziwka z Ohio" według tekstu Hanocha Levina - to ostatnia premiera w tym sezonie.

    Sztuka Levina jest brawurowym seansem humoru, ekscytacji i mądrości. W urodzinowy wieczór Ojciec szuka obiektu dla swojej namiętności. Wszystko stawia "na jedną kartę", by spełnić swoje pragnienie. Wraz z Synem i Dziewczyną z ulicy chciałby zrozumieć swoje przemijanie, odchodzenie, wygasanie. Spektakl z komedii przeobrazi się w piękną przypowieść o nieuchronności upływu czasu i szczęściu chwili.

    Reżyser, Adam Sroka, o spektaklu: W przedstawieniu chciałbym podkreślić, oprócz magii i metafizyki przemijania, ogromną potrzebę bohaterów w poszukiwaniu miłości, uczuć i marzeń. Ale i ich przewrotnej pogody ducha, wszechobecnego humoru, który czyni nasze życie znośnym. Śmiejmy się, żeby nie płakać, zdaje się podpowiadać nam główny bohater sztuki. Poezja naszej wewnętrznej podróży nigdy nie powinna wygasnąć. Oglądając spektakl powinniśmy poddać się przypływom i odpływom postaci, poddać się nastrojowi ich dialogów, szczególnie błyskotliwych i celnych.

    przekład: Michał Sobelman
    reżyseria i opracowanie muzyczne: Adam Sroka
    scenografia: Joanna Pielat-Rusinkiewicz
    obsada: Alicja Kochańska, Dawid Dziarkowski, Artur Steranko
     
    Przypominamy, że bilety normalne na czerwcowe spektakle kosztują tylko 25 złotych - na 250-lecie Teatru Publicznego w Polsce.
     
     
     
    " ["img"]=> string(35) "userfiles/news/1429516186_thumb.jpg" ["meta_title"]=> string(0) "" ["meta_keywords"]=> string(0) "" ["meta_description"]=> string(0) "" ["date_add"]=> string(19) "2015-05-25 11:55:00" ["author"]=> string(2) "18" ["pub"]=> string(1) "1" ["url"]=> NULL }
  • object(stdClass)#52 (15) { ["id"]=> string(3) "863" ["id_cat"]=> string(1) "1" ["lang"]=> string(2) "pl" ["stamp"]=> string(21) "55599efc54c4f11522605" ["title"]=> string(50) "Spektakle dyplomowe studentów - 3 za 30 złotych!" ["admission"]=> string(0) "" ["content"]=> string(4166) "
    Czerwiec to w Studium Aktorskim im. Aleksandra Sewruka okres egzaminów dyplomowych studentów ostatniego roku. Zaprezentują oni sztuki, które potwierdzą ich kunszt aktorski zdobyty podczas nauki w Studium. Czy zasługują na miano Aktora? Naszym zdaniem absolutnie tak, ale najlepiej jeśli przekonają się Państwo sami. 3 przygotowane przez nich spektakle proponujemy w cenie 30 złotych - 10 złotych za jeden. 
     
    "Zabawy z ogniem według Augusta Strindberga" - Kanwę przedstawienia stanowią dwie kameralne jednoaktówki Augusta Strindberga: „Zabawa z ogniem” i „Pelikan”. Pierwsza z nich to z pozoru pogodna, skąpana w słońcu lata, naprawdę jednak dramatyczna historia związku w fazie przyspieszającego rozpadu. Rozczarowani sobą młodzi małżonkowie aranżują coraz bardziej bezczelne, amoralne prowokacje, które doprowadzają ich do granicy, za którą rozciąga się już tylko pole zdrady. Druga opowieść to mroczne studium kalekich więzi rodzinnych. Gdy po śmierci ojca na jaw wychodzą wstydliwe fakty z przeszłości, matka i jej dwoje dorosłych dzieci, rzucają się sobie do gardeł. Egoizm, pretensje, żale wybuchają z rzadko spotykaną mocą, co zdaje się prowadzić do nieuchronnej katastrofy. Wspólnym, spajającym obie opowieści tematem jest erozja więzi – małżeńskich, rodzinnych – jako przyczyna ludzkich tragedii.
    20-22, 24 maja, 7 czerwca (egzamin dyplomowy), godzina 18:00, Scena u Sewruka
     
    "Separatyści" - Męczy Was telewizja, Internet, fejsbuki, tłitery, markety, hipermarkety, reklamy, cała otaczająca nas informacyjna papka? Zastanawialiście się nad możliwością rezygnacji z tego wszystkiego, na rzecz spokojnego, bezstresowego życia? Na początek, zobaczcie jak wymyślili to bohaterowie najnowszej premiery na Scenie u Sewruka. To historia o młodych ludziach, którzy są zagubieni, chcą normalnie żyć, kochać, nie być okłamywanymi. Rzeczywistość im to uniemożliwia, stąd ich bunt i pomysł odgrodzenia się murem - czy nazwiemy to enklawą, czy utopią, a może squatem, nie ma znaczenia, chodzi o przestrzeń wolną od kłamstwa, pustej konsumpcji, z miejscem na wolność słowa, ale bez mediów. Pokojowi buntownicy nie załamują rąk i próbują oprzeć życie na elementarnych wartościach.
    27-31 maja, 6 czerwca (egzamin dyplomowy), godz.18:00, Scena u Sewruka
     
    "Nie dorosłem czyli piosenki Taty Kazika" - Ostatnim spektaklem dyplomowym studentów IV roku Studium Aktorskiego, w tym sezonie, jest przedstawienie muzyczne w reżyserii Jacka Bończyka. Reżyser o spektaklu: założeniem spektaklu jest przypomnienie oraz zaprezentowanie publiczności, osoby i twórczości Stanisława Staszewskiego – „ostatniego emigranta romantycznego" i przedstawiciela polskiego undergroundu z czasów komuny. Sięgając po piosenki taty Kazika Staszewskiego, prezentujemy je w akustycznych aranżacjach nawiązujących do klimatu warszawskiej i paryskiej rzeczywistości z połowy ubiegłego stulecia, z wielką dbałością o brzmienie oraz wydźwięk literacki tego niezwykłego materiału. To rzeczywistość, której już dawno nie ma, po której zostało kilkanaście tęsknych, bardzo kunsztownych tekstów, często wówczas śpiewanych, w czasie alkoholowych, „szczerych“ wieczorów, bądź w ramach żartobliwych przypowiastek z przeważnie smutnym morałem.
    3, 4, 5 czerwca (egzamin dyplomowy), godz. 18:00, Scena u Sewruka
    " ["img"]=> string(35) "userfiles/news/1431936764_thumb.JPG" ["meta_title"]=> string(0) "" ["meta_keywords"]=> string(0) "" ["meta_description"]=> string(0) "" ["date_add"]=> string(19) "2015-05-25 11:50:00" ["author"]=> string(2) "18" ["pub"]=> string(1) "1" ["url"]=> NULL }
  • object(stdClass)#51 (15) { ["id"]=> string(3) "814" ["id_cat"]=> string(1) "1" ["lang"]=> string(2) "pl" ["stamp"]=> string(23) "54e443978540b1351600639" ["title"]=> string(46) ""Wojna nie ma w sobie nic z kobiety"" ["admission"]=> string(0) "" ["content"]=> string(7772) "

    "Wojna nie ma w sobie nic z kobiety" Swietłany Aleksijewicz w reżyserii Krzysztofa Popiołka to druga w tym sezonie premiera Sceny Margines. Spektakl został zakwalifikowany do programu Teatr Polska. 

    Autorka w swojej książce oddała głos kobietom, które doświadczyły okrucieństwa wojny. Ich historie są pełne smutku, bólu, wzruszeń, stawiają pytania o istotę zła, poświęcenia, ale także miłości. Krzysztof Popiołek, reżyser spektaklu, pragnie pokazać na scenie przede wszystkim autentyzm przeżyć i ekstremalnych doświadczeń:

    "Co dzieje się z twarzą człowieka, który wspomina? Coś niesamowitego. Na oczach wyświetla się film, człowiek błądzi wzrokiem, podąża za widmami, nasłuchuje odgłosów, które mogłyby przecież zabrzmieć. Dlaczego nie? To wielkie szczęście, móc zaglądać wtedy ludziom w twarze. Wiedzieć, że nie ma się dostępu do wszystkiego, że część jest tylko tam, w nich, nie dla nas. Intymny proces,  z którym się skrywają.

    Babcia opowiada o swoim dzieciństwie – nie mam do niego dostępu, ale mógłbym godzinami siedzieć i patrzeć, jak prowadzi przede mną swoje ciało i sadza je nad jeziorem. Jak zatapia najpierw stopy, łydki, biodra, brodę. Wszystko znajduje się gdzie indziej, jakby pod wodą. Wchodzi tam cała. Ostatnie zatapia oczy. Jeszcze długo potem jej włosy falują. A może wcale tam nie wchodzi. Może tylko siedzi i coś w niej płacze, coś wyje, coś tęskni za nią. Coś ją woła. I dobrze wiem, że naiwną rzeczą byłoby sądzić, że chce się pamiętać wszystko. Nieraz wchodzi do jeziora po czubek głowy, żeby nie pamiętać. I w tych chwilach walczy, strasznie walczy, o dobrą pamięć, tak jak walczy się o dobrą starość i pragnie się dobrej śmierci. Jak ona wtedy walczy."

    Przypominamy, że bilety normalne na czerwcowe spektakle kosztują tylko 25 złotych - na 250-lecie Teatru Publicznego w Polsce.

    Recenzje spektaklu:

    1. Czytanie w piwnicy

    2. Tomasz Białkowski

    3. Miernik Teatru

    4. Mariusz Sieniewicz

    5. Newsweek

     

           

                                                                                                                                  

    " ["img"]=> string(35) "userfiles/news/1424245655_thumb.jpg" ["meta_title"]=> string(0) "" ["meta_keywords"]=> string(0) "" ["meta_description"]=> string(0) "" ["date_add"]=> string(19) "2015-05-25 11:43:00" ["author"]=> string(2) "18" ["pub"]=> string(1) "1" ["url"]=> NULL }
  • object(stdClass)#65 (15) { ["id"]=> string(3) "868" ["id_cat"]=> string(1) "1" ["lang"]=> string(2) "pl" ["stamp"]=> string(23) "55630b8dc2d041900233529" ["title"]=> string(56) ""20 minut z aniołem" - pożegnanie z tytułem" ["admission"]=> string(0) "" ["content"]=> string(1494) "

    Tylko od 25 do 28 czerwca ( 4 spektakle) będzie można jeszcze zobaczyć rewelacyjny spektakl "Dwadzieścia minut z aniołem". 

    Przedstawienie składa się z dwóch jednoaktówek: „Przygody z metrampażem” i „Dwudziestu minut z aniołem". W pierwszej, fanatyczny kibic piłki „kopanej”, powodowany usterką własnego radioodbiornika, postanawia wysłuchać relacji z meczu w pokoju obok. Lokatorka nie protestuje, kierownik hotelu tak. Musi dojść do rękoczynów. Aż tu nagle pojawia się metrampaż. Metrampaż?! „Dwadzieścia minut” to opowieść o miłośnikach procentów, którzy budzą się z syndromem dnia poprzedniego. Z braku funduszy poszukują donatora, który zasponsoruje im klina. Kiedy już na owego trafiają, kwota 1000 zł ich nie zadowala. Napięcie narasta… A wszystko dzieje się w prowincjonalnym hotelu, który niejedno już widział. 

    Gramy: 25-28 czerwca, godz. 19:15, Scena Kameralna

    Przypominamy, że bilety normalne na czerwcowe spektakle kosztują tylko 25 złotych - na 250-lecie Teatru Publicznego w Polsce.

    " ["img"]=> string(35) "userfiles/news/1432554381_thumb.jpg" ["meta_title"]=> string(0) "" ["meta_keywords"]=> string(0) "" ["meta_description"]=> string(0) "" ["date_add"]=> string(19) "2015-05-25 11:15:00" ["author"]=> string(2) "18" ["pub"]=> string(1) "1" ["url"]=> NULL }
  • object(stdClass)#64 (15) { ["id"]=> string(3) "856" ["id_cat"]=> string(1) "1" ["lang"]=> string(2) "pl" ["stamp"]=> string(22) "5534adb29ef1b115887945" ["title"]=> string(23) ""Złoty Smok"" ["admission"]=> string(0) "" ["content"]=> string(10092) "

    Akcja "Złotego Smoka" rozgrywa się w chińsko-tajsko-wietnamskiej restauracji „Złoty Smok”, prowadzonej przez emigrantów. Jeden z nich, młody Azjata, zmaga się z bólem zęba i właśnie wokół tego problemu zbudowana jest oś dramatu. Historie pracowników restauracji i ich gości, przeplatane są fantasmagoryczną opowieścią o Mrówce i Świerszczu. Roland Schimmelpfennig (autor) sięgając po kamp, absurd i stereotypy, stworzył maskaradę o niedopasowaniu ról, poszukiwaniu własnej tożsamości, „błędzie obsadowym”. Czasopismo „Theater Heute” uznało „Złotego Smoka” za sztukę 2010 roku.

    przekład: Elżbieta Ogrodowska-Jesionek
    reżyseria: Iwo Vedral
    scenografia: Tomasz Brzeziński
    muzyka: Jakub Orłowski
     
     
    Recenzje:
     
    Relacje medialne: 
     
    Przypominamy, że bilety normalne na czerwcowe spektakle kosztują tylko 25 złotych - na 250-lecie Teatru Publicznego w Polsce.
     
    video- teledysk 1: 
     
     
    3. video- teledysk 2 :
     
    " ["img"]=> string(35) "userfiles/news/1429515698_thumb.jpg" ["meta_title"]=> string(0) "" ["meta_keywords"]=> string(0) "" ["meta_description"]=> string(0) "" ["date_add"]=> string(19) "2015-05-25 10:36:00" ["author"]=> string(2) "18" ["pub"]=> string(1) "1" ["url"]=> NULL }
  • object(stdClass)#50 (15) { ["id"]=> string(3) "862" ["id_cat"]=> string(1) "1" ["lang"]=> string(2) "pl" ["stamp"]=> string(22) "5550a6580d18e404104982" ["title"]=> string(23) "Teatr Jaracza od kulis!" ["admission"]=> string(0) "" ["content"]=> string(1603) "

    Tylko jednego dnia w roku Teatr Jaracza otwiera swoje podwoje w tak nietypowy sposób – „od kulis”. Wspólnie z widzami zwiedzaliśmy kulisy, garderoby, kącik historyczny, nieznane zakątki Sceny Dużej, malarnię czy most techniczny Sceny Margines. Pokazaliśmy sztukę charakteryzacji czyli teatralny make-up. Chętnych, którzy zgodzili się na pamiątkowe zdjęcia będzie można zobaczyć na naszym profilu Facebook, a także oddać głos na najciekawszą stylizację. Zwycięzcy zgarną bilety, teatralne gadżety, a przede wszystkim vouchery do Gabinetu Kosmetyki Estetycznej CHIMERA DERM. W ramach dnia 250-lecia Teatru Publicznego w Polsce ponad 500 widzów obejrzało spektakle „Opowieści Lasku Wiedeńskiego” oraz „Dziwka z Ohio”, na które bilety kupili w specjalnej cenie 250 groszy. Wieczór zakończyliśmy nocnym zwiedzaniem z naszą aktorką Ireną Telesz-Burczyk, natomiast w restauracji Masca Cafe nasi studenci zaprezentowali teatralną pocztówkę muzyczną. Kolejna Noc Teatru Jaracza za rok.

    Uwaga! Bilety normalne na czerwcowe spektakle kosztują tylko 25 złotych na 250-lecie Teatru Publicznego w Polsce!

     

     
    " ["img"]=> string(35) "userfiles/news/1431348824_thumb.JPG" ["meta_title"]=> string(0) "" ["meta_keywords"]=> string(0) "" ["meta_description"]=> string(0) "" ["date_add"]=> string(19) "2015-05-23 16:00:00" ["author"]=> string(2) "18" ["pub"]=> string(1) "1" ["url"]=> NULL }

REPERTUAR


array(15) { [0]=> string(35) "frontend/teatr/includes/addons_view" [1]=> string(35) "frontend/teatr/includes/addons_view" [2]=> string(37) "frontend/teatr/includes/menu_top_view" [3]=> string(40) "frontend/teatr/includes/menu_bottom_view" [4]=> string(38) "frontend/teatr/includes/menu_left_view" [5]=> string(40) "frontend/teatr/includes/breadcrumbs_view" [6]=> string(35) "frontend/teatr/includes/header_view" [7]=> string(33) "frontend/teatr/includes/meta_view" [8]=> string(35) "frontend/teatr/includes/slider_view" [9]=> string(33) "frontend/teatr/includes/home_view" [10]=> string(41) "frontend/teatr/mod_articles/articles_view" [11]=> string(36) "frontend/teatr/includes/content_view" [12]=> string(33) "frontend/teatr/includes/meta_view" [13]=> string(45) "frontend/teatr/includes/google_analytics_view" [14]=> string(25) "frontend/teatr/index_view" }